Prvých pár rokov po začatí podnikania je pre väčšinu ľudí pomerne dosť finančne náročných a vyžaduje si veľa úsilia a trpezlivosti. Situáciu môže komplikovať najmä to, že zväčša sa prvých pár rokov podnikateľskej činnosti nemusí dosiahnuť zisk, prípadne je tento zisk dosť nízky. Hlavnou úlohou začínajúceho podnikateľa by malo teda byť investovanie do naozaj dôležitých a nevyhnutných vecí a na tých, ktoré nie sú až také významné by mal radšej šetriť. Jednou z dosť finančne nákladných vecí, ktorá je o to viac nákladnejšia, ak si ju chce podnikateľ zakúpiť, je sídlo spoločnosti.
Z toho dôvodu sa skôr podnikatelia prikláňajú k prenájmu nejakých priestorov, pretože nákup vlastnej nehnuteľnosti, ktorá by mala slúžiť ako sídlo by ich mohol priviezť k obrovskej strate financií. Preto je treba rozumne premýšľať a financie odložiť radšej na užitočnejšie záležitosti. Predsa len, ako sídlo spoločnosti je možné zatiaľ zapísať aj adresu bydliska podnikateľa alebo vyriešiť tento problém dočasným prenájmom. Taký prenájom, však môže rovnako začínajúceho podnikateľa značne nákladovo potrápiť.
Je však možné sa prikloniť k tretej možnosti, ktorou je virtuálne sídlo. Ak ste o virtuálnych sídlach ešte nepočuli, ide o podobný princíp, ako je prenájom, avšak v tomto prípade nie až taký drahý. Virtuálne sídlo je virtuálna adresa reálnej budovy alebo iných priestorov, ktorá sa dá za niekoľko desiatok eur mesačne prenajať. Táto virtuálna adresa sa následne môže zapísať do Obchodného registra ako sídlo spoločnosti, pričom podnikateľ na tomto mieste nemusí priamo byť. Vo virtuálnom sídle môže takýmto spôsobom sídliť aj niekoľko spoločností naraz a o ich došlú poštu a iné dokumenty sa stará asistent, ktorý je prítomný na adrese. Najdôležitejšie listy a dokumenty asistent preposiela priamo domov alebo na zvolenú adresu podnikateľa. Pokiaľ je to potrebné, väčšinou sú súčasťou virtuálneho sídla aj konferenčné priestory, ktoré je možné využiť na obchodné stretnutia. Vďaka virtuálnej adrese sídla môže podnikateľ taktiež využívať prestíž väčšieho mesta, čo mu zároveň pomôže s lepšou identitou pred obchodnými partnermi.